Ніжинський міжшкільний навчально-виробничий комбінат трудового навчання і професійної орієнтації учнів
Меню компанії:
Адреса:
Контакти:
+38(0463... показати телефон
+38(0463... показати телефон
Директор школи:
Чуйко Олександр Миколайович
Статистика:
Перегляд інформації про компанію:
Минулого місяця - 6 людей.
За останні 6 місяців –22 людей.
Про компанію:
Ніжинський міжшкільний навчально-виробничий комбінат трудового навчання та професійної орієнтації учнів, як навчальний заклад, відлік своєї історії починає з 1982 року.
За цей час у комбінаті опанували допрофесійною і професійною підготовкою біля 18-ти тисяч учнів.
З перших днів існування комбінат запропонував кожному учневі 10-го класу, майже кожної школи міста, 19 профілів трудового навчання, де учень міг самостійно вибрати одну із них. Учень мав можливість "шукати" себе в цій великій кількості професій, які співпадали б з його власним бажанням, своєї придатності до того чи іншого напрямку майбутньої трудової діяльності.
Основою всієї профорієнтаційної роботи була добре спланована й організована суспільно корисна продуктивна праця на виконання замовлень базових підприємств міста, всіх без винятку.
Навчально-методичне, матеріально-технічне і кадрове забезпечення, а це кращі спеціалісти заводів і підприємств направлялись на роботу в комбінат майстрами виробничого навчання, вчителями. Нове станочне обладнання, верстати, підручники, довідкова література, педпрацівники профтехучилищ разом забезпечували навчально-виховний процес.
Все це, не що інше як багатопрофільне навчання, яке через освітній напрямок "Технологія" давало можливість випускникам отримувати основні навики по роду професій, опанувати професією водія автотранспортних засобів категорії "С", секретаря-друкарки та продовжувати навчання в профтехучилищах міста, області та за її межами, середніх спеціальних та вищих навчальних закладах.
Економічне виховання через ведення обліку на виконані роботи (по нормативах підприємств), їх оцінення (ведення щоденника виконаних робіт), кількості виконаної роботи по техпроцесу, розціночні норми, нарахування собі заробітної плати та її отримання по четвертях навчального року, ставила перед випускниками комбінату в практичну площину зробити висновок, що майбутня професія і матеріальний достаток залежать від використання знань загальноосвітніх предметів у поєднанні з опануванням професійних знань, умінь та навиків. Задоволення від творчої праці - це і є задоволення від вірно вибраної професії у майбутньому.
Стимульовано інтерес до цивільного навчання, участь учнів у олімпіадах таких як "Кращий по професії", у міських, обласних, республіканських конкурсах.
Команда МНВК м.Ніжина завжди була в призовій трійці кращих по професії серед учасників обласних міст України з метою освоїти професії токаря, фрезерувальника, слюсаря. Уже на Київському заводу "Арсенал", де учні і майстри виробничого навчання знайомилися з новими технологічними процесами при виготовленні виробів і отримували моральну і матеріальну винагороду та призові місця.
У 2000 році комбінат отримав ліцензію Міністерства освіти і науки на право освітньої діяльності з семи профілів профосвіти. Комбінат задовольняє потреби у поглибленні базової трудової підготовки учнів 10-х, 11-х класів, здійснює професійне консультування учнівської молоді, організовує їх добровільну продуктивну працю та забезпечує реалізацію потреб особистості в отриманні професії і кваліфікації, відповідно до їх інтересів, здібностей, наявних умов.
Сьогодні учням пропонується професійна підготовка кваліфікованих робітників слідуючих професій:
водій автотранспортних засобів категорії "В"
водій автотранспортних засобів категорії "С"
секретар керівника
муляр
штукатур
вишивальниця художньої ручної і машинної вишивки
оператор комп'ютерного набору
продавець (з лотка, на ринку)
Термін навчання для учнів шкіл міста - 2 роки, за винятком продавця (з лотка, на ринку) - 1 рік.
Організація трудової (допрофесійної та професійної) підготовки учнів у комбінаті здійснюється на основі навчального плану, який складається на основі базових навчальних планів, розроблених Міністерством освіти і науки.
Направлення учнів шкіл до комбінату та їх зарахування проводиться на підставі заяв учнів та письмової згоди батьків учнів з урахуванням профвідбору, який здійснюється профорієнтаційною службою комбінату та психологічними службами шкіл.
Аналізуючи Національну доктрину розвитку освіти, Концепцію 12-річної освіти, матеріали колегії Міносвіти можна визначити два концептуальні напрямки профілізації: профілізація шкіл та профілізація освіти учнів.
Перший варіант потребує від школи визначитись відносно її профілю, а надалі школа повинна створити відповідну матеріально-технічну, навчально-методичну базу та кадрове забезпечення.
Другий варіант бере за основу особистісно орієнтований підхід до освіти, коли кожен учень у загальноосвітній школі вибирає профіль, а не пристосовується до профілю школи.
Такий вибір у цьому навчальному році зробили директори загальноосвітньої школи Казимір Володимир Михайлович та загальноосвітньої школи №15 Новіков Микола Григорович, які після відповідної роботи разом з психологами школи скомплектували з паралельних 10-х класів профільний клас з вивчення автосправи, учні яких по закінченню навчання отримають посвідчення водія автотранспортних засобів категорії "В", "С".
Необхідно підкреслити, що зання уміння та навички з таких профілів, як автосправа, оператор комп'ютерного набору та частково секретар керівника, потрібні кожному випускнику школи, адже учень, поряд з обраною ним майбутньою професією, в даний час і в майбутньому використовує їх у житті.
Згадані вище школи передали по 6 год./тижд., звільнивши день для навчання, створили всі необхідні умови для профільного навчання. Ще краще (в майбутньому), якщо профілізація розпочнеться у 8-9 класах. Причому всім, без винятку, учням шкіл міста з усіх профілів профнавчання в 10-11 класах дати можливість переходити з однієї школи в іншу або навчатись у комбінаті.
Раннє профілірування у школярів формує мотивацію до вибору того чи іншого профілю навчання, забезпечує більш стійку мотивацію у виборі професії.
Особливе місце у цьому процесі повинні зайняти шкільні психологи, педколективи шкіл, комбінату, профтехучилищ, необхідно вести діагностику потенціальних можливостей дітей до того чи іншого виду діяльності, враховуючи її результати при комплектації класів у школах та навчальних груп у комбінаті, профтехучилищі.
Постає потреба у створенні в місті єдиного профцентру, який би міг координувати профроботу всіх навчальних закладів міста, надати допомогу учням та їх батькам у виборі майбутньої професії. Забезпечити всеобуч та організувати працевлаштування з службою зайнятості.
Педколектив комбінату в даний час працює над розширенням профілів профнавчання на базі комбінату та шкіл міста, покращенням навчально-матеріальної, методичної бази. Профільна школа - це індивідуалізація навчання і свобода вибору майбутньої професії учнем школи, а при 12-ти річній освіті - це необхідність.
Запрошуємо всіх зацікавлених осіб до обговорення проблем організації трудового (дорофесійного та професійного) навчання старшоколасників.
Також просимо працівників міжшкільних навчально-виробничих комбінатів України поділитися досвідом організації такої підготовки.
За цей час у комбінаті опанували допрофесійною і професійною підготовкою біля 18-ти тисяч учнів.
З перших днів існування комбінат запропонував кожному учневі 10-го класу, майже кожної школи міста, 19 профілів трудового навчання, де учень міг самостійно вибрати одну із них. Учень мав можливість "шукати" себе в цій великій кількості професій, які співпадали б з його власним бажанням, своєї придатності до того чи іншого напрямку майбутньої трудової діяльності.
Основою всієї профорієнтаційної роботи була добре спланована й організована суспільно корисна продуктивна праця на виконання замовлень базових підприємств міста, всіх без винятку.
Навчально-методичне, матеріально-технічне і кадрове забезпечення, а це кращі спеціалісти заводів і підприємств направлялись на роботу в комбінат майстрами виробничого навчання, вчителями. Нове станочне обладнання, верстати, підручники, довідкова література, педпрацівники профтехучилищ разом забезпечували навчально-виховний процес.
Все це, не що інше як багатопрофільне навчання, яке через освітній напрямок "Технологія" давало можливість випускникам отримувати основні навики по роду професій, опанувати професією водія автотранспортних засобів категорії "С", секретаря-друкарки та продовжувати навчання в профтехучилищах міста, області та за її межами, середніх спеціальних та вищих навчальних закладах.
Економічне виховання через ведення обліку на виконані роботи (по нормативах підприємств), їх оцінення (ведення щоденника виконаних робіт), кількості виконаної роботи по техпроцесу, розціночні норми, нарахування собі заробітної плати та її отримання по четвертях навчального року, ставила перед випускниками комбінату в практичну площину зробити висновок, що майбутня професія і матеріальний достаток залежать від використання знань загальноосвітніх предметів у поєднанні з опануванням професійних знань, умінь та навиків. Задоволення від творчої праці - це і є задоволення від вірно вибраної професії у майбутньому.
Стимульовано інтерес до цивільного навчання, участь учнів у олімпіадах таких як "Кращий по професії", у міських, обласних, республіканських конкурсах.
Команда МНВК м.Ніжина завжди була в призовій трійці кращих по професії серед учасників обласних міст України з метою освоїти професії токаря, фрезерувальника, слюсаря. Уже на Київському заводу "Арсенал", де учні і майстри виробничого навчання знайомилися з новими технологічними процесами при виготовленні виробів і отримували моральну і матеріальну винагороду та призові місця.
У 2000 році комбінат отримав ліцензію Міністерства освіти і науки на право освітньої діяльності з семи профілів профосвіти. Комбінат задовольняє потреби у поглибленні базової трудової підготовки учнів 10-х, 11-х класів, здійснює професійне консультування учнівської молоді, організовує їх добровільну продуктивну працю та забезпечує реалізацію потреб особистості в отриманні професії і кваліфікації, відповідно до їх інтересів, здібностей, наявних умов.
Сьогодні учням пропонується професійна підготовка кваліфікованих робітників слідуючих професій:
водій автотранспортних засобів категорії "В"
водій автотранспортних засобів категорії "С"
секретар керівника
муляр
штукатур
вишивальниця художньої ручної і машинної вишивки
оператор комп'ютерного набору
продавець (з лотка, на ринку)
Термін навчання для учнів шкіл міста - 2 роки, за винятком продавця (з лотка, на ринку) - 1 рік.
Організація трудової (допрофесійної та професійної) підготовки учнів у комбінаті здійснюється на основі навчального плану, який складається на основі базових навчальних планів, розроблених Міністерством освіти і науки.
Направлення учнів шкіл до комбінату та їх зарахування проводиться на підставі заяв учнів та письмової згоди батьків учнів з урахуванням профвідбору, який здійснюється профорієнтаційною службою комбінату та психологічними службами шкіл.
Аналізуючи Національну доктрину розвитку освіти, Концепцію 12-річної освіти, матеріали колегії Міносвіти можна визначити два концептуальні напрямки профілізації: профілізація шкіл та профілізація освіти учнів.
Перший варіант потребує від школи визначитись відносно її профілю, а надалі школа повинна створити відповідну матеріально-технічну, навчально-методичну базу та кадрове забезпечення.
Другий варіант бере за основу особистісно орієнтований підхід до освіти, коли кожен учень у загальноосвітній школі вибирає профіль, а не пристосовується до профілю школи.
Такий вибір у цьому навчальному році зробили директори загальноосвітньої школи Казимір Володимир Михайлович та загальноосвітньої школи №15 Новіков Микола Григорович, які після відповідної роботи разом з психологами школи скомплектували з паралельних 10-х класів профільний клас з вивчення автосправи, учні яких по закінченню навчання отримають посвідчення водія автотранспортних засобів категорії "В", "С".
Необхідно підкреслити, що зання уміння та навички з таких профілів, як автосправа, оператор комп'ютерного набору та частково секретар керівника, потрібні кожному випускнику школи, адже учень, поряд з обраною ним майбутньою професією, в даний час і в майбутньому використовує їх у житті.
Згадані вище школи передали по 6 год./тижд., звільнивши день для навчання, створили всі необхідні умови для профільного навчання. Ще краще (в майбутньому), якщо профілізація розпочнеться у 8-9 класах. Причому всім, без винятку, учням шкіл міста з усіх профілів профнавчання в 10-11 класах дати можливість переходити з однієї школи в іншу або навчатись у комбінаті.
Раннє профілірування у школярів формує мотивацію до вибору того чи іншого профілю навчання, забезпечує більш стійку мотивацію у виборі професії.
Особливе місце у цьому процесі повинні зайняти шкільні психологи, педколективи шкіл, комбінату, профтехучилищ, необхідно вести діагностику потенціальних можливостей дітей до того чи іншого виду діяльності, враховуючи її результати при комплектації класів у школах та навчальних груп у комбінаті, профтехучилищі.
Постає потреба у створенні в місті єдиного профцентру, який би міг координувати профроботу всіх навчальних закладів міста, надати допомогу учням та їх батькам у виборі майбутньої професії. Забезпечити всеобуч та організувати працевлаштування з службою зайнятості.
Педколектив комбінату в даний час працює над розширенням профілів профнавчання на базі комбінату та шкіл міста, покращенням навчально-матеріальної, методичної бази. Профільна школа - це індивідуалізація навчання і свобода вибору майбутньої професії учнем школи, а при 12-ти річній освіті - це необхідність.
Запрошуємо всіх зацікавлених осіб до обговорення проблем організації трудового (дорофесійного та професійного) навчання старшоколасників.
Також просимо працівників міжшкільних навчально-виробничих комбінатів України поділитися досвідом організації такої підготовки.
Відгуки про компанію:
Написати відгук
На вказаний e-mail буде відправлено посилання, перейдіть по ньому, щоб підтвердити email і опублікувати коментар.
Опублікувати
Зверніть увагу!
1. Якщо Ви хочете написати негативний відгук – будь ласка, будьте конкретними, обґрунтуйте, аргументуйте свою думку. Інакше коментар буде розцінено як спробу недобросовісної конкуренції і буде видалено Адміністратором.
2. Якщо сторінкою керує представник компанії, він самостійно вибирає відповідати чи видаляти коментарі.
Сподіваємося на Ваше розуміння!
1. Якщо Ви хочете написати негативний відгук – будь ласка, будьте конкретними, обґрунтуйте, аргументуйте свою думку. Інакше коментар буде розцінено як спробу недобросовісної конкуренції і буде видалено Адміністратором.
2. Якщо сторінкою керує представник компанії, він самостійно вибирає відповідати чи видаляти коментарі.
Сподіваємося на Ваше розуміння!
Компанія представлена в каталозі підприємств: